§1 Postanowienia wstępne
Sklep internetowy Szymon Sarnecki, dostępny pod adresem internetowym www.szymonsarnecki.pl, prowadzony jest przez Szymona Sarneckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SARNETSKI Szymon Sarnecki, Siciny 36, 56-215 Niechlów, NIP: 501-007-85-90.
Niniejszy regulamin skierowany jest głównie do Konsumentów i określa zasady oraz tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu. Postanowienia regulaminu stosuje się również do Klientów niebędących Konsumentami, o ile dane postanowienia nie wyłączają ich stosowania wobec takich Klientów.
§2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Szymon Sarnecki prowadzący działalność gospodarczą jako SARNETSKI Szymon Sarnecki, Siciny 36, 56-215 Niechlów, NIP: 501-007-85-90.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu (w tym Konsument oraz Przedsiębiorca).
- Przedsiębiorca – podmiot prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową korzystający ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.szymonsarnecki.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu/Usługi ze Sprzedawcą.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, gromadzące dane podane przez Klienta oraz informacje o jego Zamówieniach.
- Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, m.in. poprzez dodanie Produktów/Usług do Koszyka i określenie warunków Umowy Sprzedaży.
- Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane Produkty/Usługi do zakupu oraz możliwa jest modyfikacja danych Zamówienia.
- Produkt – dostępne w Sklepie treści cyfrowe lub usługi cyfrowe (np. e-booki, kursy online, projekty stron www, usługi administracji stron, programowanie), będące przedmiotem Umowy Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu (w tym usługi cyfrowej) zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Obejmuje także umowę o świadczenie usług lub umowę o dzieło, jeśli charakter Produktu tego wymaga.
§3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Siciny 36, 56-215 Niechlów
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@szymonsarnecki.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 690 116 148
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 44 1140 2004 0000 3202 8177 5743
Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą powyższych danych. Kontakt telefoniczny możliwy w dni robocze w godz. 10:00–16:00.
§4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu (m.in. przeglądania asortymentu, składania zamówień) oraz korzystania z Produktów cyfrowych, niezbędne są:
- urządzenie z dostępem do Internetu i aktualną przeglądarką internetową (np. Chrome, Firefox, Safari),
- aktywne konto e-mail,
- włączona obsługa plików cookies i JavaScript,
- oprogramowanie do odczytu plików w formacie właściwym dla zakupionego Produktu (np. PDF, MP4).
§5 Informacje ogólne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością infrastruktury Klienta ze Sklepem.
- Przeglądanie asortymentu nie wymaga założenia Konta. Składanie Zamówień na Produkty/Usługi możliwe jest:
- po założeniu Konta, lub
- poprzez podanie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są w polskich złotych i są cenami brutto.
- Ostateczna kwota do zapłaty jest wskazywana Klientowi w trakcie składania Zamówienia, także w chwili wyrażenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Jeśli Umowa dotyczy prenumeraty lub świadczenia usług na czas nieoznaczony, cena końcowa obejmuje wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Jeżeli charakter Produktu uniemożliwia wcześniejsze obliczenie końcowej ceny, Sprzedawca poda sposób jej obliczania oraz informację o ewentualnych dodatkowych kosztach w opisie Produktu.
§6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto, wypełnij Formularz rejestracji, podając m.in. imię i nazwisko, adres e-mail, hasło.
- Założenie Konta jest bezpłatne.
- Logowanie do Konta odbywa się za pomocą adresu e-mail i hasła.
- Klient może w każdej chwili bezpłatnie usunąć Konto, wysyłając żądanie do Sprzedawcy (e-mail lub adres podany w §3).
§7 Zasady składania Zamówienia
Aby złożyć Zamówienie:
- (Opcjonalnie) Zaloguj się na Konto.
- Wybierz Produkt/Usługę, kliknij „Do koszyka” lub równoważny przycisk.
- Przejdź do Formularza zamówienia.
- Podaj dane niezbędne do realizacji Zamówienia (adres e-mail, dane do faktury jeśli potrzebne).
- Wybierz sposób płatności.
- Kliknij „Zamawiam i płacę” i dokonaj płatności w określonym terminie.
§8 Metody dostawy i płatności
- Metody dostępu do Produktów cyfrowych:
- dostęp online (w Koncie Klienta),
- przesyłka e-mail z linkiem do pobrania lub dostępu do Produktu.
- Metody płatności:
- Płatności PayNow, BLIK,
- Płatność kartą (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro).
- Obsługę płatności kartą zapewnia Blue Media S.A.
- Szczegóły akceptowanych metod płatności podane są w Sklepie.
§9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta po złożeniu Zamówienia przez Klienta i potwierdzeniu przez Sprzedawcę (e-mail potwierdzający Zamówienie).
- Klient otrzymuje e-mail potwierdzający istotne elementy Zamówienia i zawarcie Umowy.
- Wybierając płatność PayNow, BLIK lub kartą, Klient zobowiązany jest do opłacenia Zamówienia w 24h. Brak płatności skutkuje anulowaniem Zamówienia.
- Realizacja Zamówienia na treści cyfrowe i usługi cyfrowe następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności.
- Dostawa Produktu cyfrowego jest bezpłatna.
§10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 7.
- Termin biegnie od dnia zawarcia umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone mailowo lub pisemnie.
- W przypadku odstąpienia Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia.
- Zwrot płatności następuje tym samym sposobem płatności, chyba że uzgodniono inaczej.
- Brak prawa odstąpienia w odniesieniu do treści cyfrowych nie zapisanych na nośniku materialnym, jeśli rozpoczęto świadczenie za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa do odstąpienia.
- Nabywając treści/ usługi cyfrowe z natychmiastowym dostępem, Konsument wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia przed upływem 14 dni i przyjmuje do wiadomości utratę prawa odstąpienia.
§11 Reklamacja i gwarancja
- Reklamacje można zgłaszać pisemnie lub mailowo na adresy podane w §3.
- Zaleca się podanie opisu wady, okoliczności jej wystąpienia oraz żądania Klienta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni. Brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji.
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji dostępne są na stronach UOKiK oraz u rzeczników konsumentów. Klient może skorzystać z platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Szczegóły przetwarzania danych w Polityce prywatności.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a za zgodą Klienta – także w celach marketingowych.
- Podstawy przetwarzania: umowa (art.6 lit.b RODO), obowiązek prawny (art.6 lit.c RODO), uzasadniony interes (art.6 lit.f RODO).
- Odbiorcami danych mogą być podmioty obsługujące płatności.
- Klient ma prawo dostępu do danych, ich poprawiania i innych praw wynikających z RODO.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy.
§14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn (zmiana przepisów, zmiana form płatności). O zmianie poinformuje z 7-dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym Kodeks cywilny, ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawę o prawach konsumenta oraz ustawę o ochronie danych osobowych.
- Klient może korzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, m.in. platformy ODR.