...

Regulamin serwisu

§1 Postanowienia wstępne

Sklep internetowy Szymon Sarnecki, dostępny pod adresem internetowym www.szymonsarnecki.pl, prowadzony jest przez Szymona Sarneckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SARNETSKI Szymon Sarnecki, Siciny 36, 56-215 Niechlów, NIP: 501-007-85-90.

Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§2 Definicje

  • Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą SARNETSKI Szymon Sarnecki, Siciny 36, 56-215 Niechlów, NIP: 501-007-85-90.
  • Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  • Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.szymonsarnecki.pl.
  • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  • Konto – konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  • Produkt – dostępne w Sklepie treści cyfrowe lub usługi cyfrowe, takie jak e-booki, kursy online, strony internetowe, programowanie, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się także – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług lub umowę o dzieło.

§3 Kontakt ze Sklepem

  • Adres Sprzedawcy: Siciny 36, 56-215 Niechlów
  • Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@szymonsarnecki.pl
  • Numer telefonu Sprzedawcy: 690 116 148
  • Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 44 1140 2004 0000 3202 8177 5743

Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10:00 – 16:00 w dni robocze.

§4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu, składania zamówień na Produkty oraz korzystania z Produktów cyfrowych, niezbędne są:

  • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari lub inną kompatybilną,
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa plików cookies i JavaScript,
  • oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie odpowiednim dla danego Produktu (np. PDF, MP4).

§5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest:

    • po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §6 Regulaminu, lub
    • przez podanie niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.

  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

  5. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony, końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.

  6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

§6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:

    • imię i nazwisko,
    • adres e-mail,
    • hasło.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu (adresu e-mail) i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.

  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności:

    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w §3, lub
    • pisemnie na adres podany w §3.

§7 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie).

  2. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny).

  3. Przejść do Formularza zamówienia.

  4. Wypełnić Formularz zamówienia poprzez podanie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, w szczególności adresu e-mail.

  5. Wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane podane wcześniej (opcjonalnie).

  6. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności.

  7. Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” i opłacić Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem §8 pkt 3.

§8 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostępu do zamówionego Produktu:

    • Dostęp online (poprzez Konto Klienta w Sklepie),
    • Przesyłka elektroniczna (e-mail z linkiem do pobrania lub dostępem do Produktu).
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

    • Płatności PayNow,
    • Płatność BLIK,
    • Płatność kartą płatniczą:
      • Visa,
      • Visa Electron,
      • Mastercard,
      • MasterCard Electronic,
      • Maestro.
  3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.

  4. Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§9 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z §7 Regulaminu.

  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji, przesyłając Klientowi stosowną wiadomość e-mail na podany adres poczty elektronicznej. Wiadomość ta zawiera co najmniej:

    • potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji,
    • potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

  4. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności PayNow, płatności BLIK albo płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 24 godzin od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

  5. Realizacja Zamówienia polegającego na dostarczeniu treści cyfrowych następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.

  6. Dostawa Produktu cyfrowego odbywa się poprzez:

    • udostępnienie Produktu na Koncie Klienta w Sklepie, lub
    • przesłanie na adres poczty elektronicznej Klienta linku do pobrania Produktu.
  7. Dostawa Produktu cyfrowego jest bezpłatna.

§10 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 7 niniejszego paragrafu.

  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.

  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.

  6. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

  7. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

    a. o dostarczenie treści cyfrowych nie zapisanych na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  8. Nabywając treści cyfrowe dostępne w Sklepie, Konsument wyraża zgodę na rozpoczęcie spełniania świadczenia przed upływem terminu odstąpienia od umowy oraz przyjmuje do wiadomości, że w ten sposób traci prawo odstąpienia od umowy.

§11 Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

  2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.

  3. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in.:

    • zwięzły opis wady,
    • okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia,
    • dane Klienta składającego reklamację,
    • żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w:

§13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.

  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności.

  3. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.

  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

    • umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art.6 ust. 1 lit. b RODO),
    • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art.6 ust. 1 lit.c RODO),
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art.6 ust. 1 lit. f RODO).
  5. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:

    • podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą.
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości jej zawarcia.

§14 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest:

    • zmiany przepisów prawa,
    • zmiany sposobów płatności,

    w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.

  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:

    • Kodeksu cywilnego,
    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
    • ustawy o prawach konsumenta,
    • ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: